En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

06 oktober 2012

Kæmperejer i rød panang karry med ris


Jeg kan godt lide den lidt stærk, men man kan selv justere smagen med karrypastaen.

Ingredienser til 1 person

8-10 rå kæmperejer uden skal og uden tarm
200g grøntsager i strimler (fx forårsløg, peberfrugt, gulerod, broccoli el. lign. Jeg brugte en wok blanding fra frost)
1 lille ds. (165 ml) kokosmælk
fiskesauce
lidt soya
1 stor tsk. rød panang karry paste
1 fed hvidløg
lidt frisk ingefær
peber og sukker (gerne palmesukker)
evt. lidt vand
evt. et skvæt limesaft
olie til stegning
pynt: cashewnødder

1. steg karryen i et øjeblik i lidt olie,
2. Tilsæt grøntsagerne derefter tilsættes kokosmælken,
3. Læg de rå kæmperejer i og lad dem simre til de er røde,
4. Smag til med fiskesauce, sukker og soya, tilsæt evt. lidt vand. lad det simre igennem, til det er færdigt.

Serveres med ris og drys med ristede cashewnødder eller peanuts

Tip: fakta har en god wok-grøntsagsblanding, der indholder rodfrugter, svampe, vandkastanjer, sukkerærter og meget mere, den kan varmt anbefales, hvis man en dag har travlt eller ikke har friske grøntsager hjemme Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar