En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

31 oktober 2012

Æblekompot med høvlet peberod


Denne æblemos med peberod er perfekt til svinekød, kombinationen af det søde og bløde med den skarpe smag fra peberoden er rigtig god sammen, det fungerer også rigtig godt til stegt eller kogt kød, fx oksespidsbryst eller lam.
Æblemosen skal ikke være ligeså sød, som hvis man laver den til dessert. 

Ingredienser

250 g Madæbler, uden skræl og skrog
lidt vand
lidt sukker (efter smag)
Revet/høvlet peberod (jeg foretrækker høvlet, da den har en grov struktur)

1. Skær æblerne i små stykker og kog dem møre med lidt vand.
2. Når de er kogt møre, smages den til med lidt sukker,
3. Afkøl mosen,
4. Mosen skal være kold, før peberoden vendes i, (Smagen forsvinder nemlig ved opvarmning)

Serveres fx til stegt svinekød (flæskesteg, kotelet) kogt oksekød eller lammekød

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar