En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

02 juni 2012

Kæmperejer i kokos panang karry med tagliatelle


Denne ret er rigtig hurtig at lave og egner sig godt til hverdagen.
Sørg for at købe rå kæmperejer, (frem for de allerede tilberedte) de giver det bedste resultat, både i udseende men især i smag og konsistens, så und dig at give lidt ekstra for dem og køb de rå. 

Til 1 person til hovedret.

Rå kæmperejer, renset for skal og tarm beregn ca. 6-10 per person
10 cm. squash, halve skiver
6 champignon, både
1 løg, tern
1 lille ds kokosmælk ca. 1½ dl.
1 stor tsk. red panang karry pasta (juster selv efter smag)
½ dl. vand
salt, peber og sukker
olie til stegning
Pasta fx båndpasta eller ris

Rejerne pilles fri for skallen, skær et lille snit i ryggen og tag tarmen ud med spidsen af en kniv. 
Start med at sautere løgene til de er blanke. steg champignonerne med. tilsæt rejerne og lad dem få farve. tilsæt karrypastaen og rør den ud, tilsæt vandet så den bliver rørt helt ud, tilsæt kokosmælken og squashen.
Smag til med salt, peber og sukker.
Server sammen med pasta eller ris.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar