En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

15 juni 2012

Frokost salat med kylling, bacon og brødcroutoner


Denne salat er særdeles velegnet som en frokostsalat,
lav portionen i den størrelse der passer til dig.


Romaine salat
Kogte kartofler i tern
Cherrytomater, halveret
Stegt kylling, fx.  inderfilet, bryst eller rester.
Stegt bacon i tern
Brød croutoner
hvidløg
Olivenolie
Sød eddike fx pære (andet kan bruges)

1. Start med at stege kyllingen til den er færdig, krydr med peber, tag den af panden.
2. Steg baconen sprød, læg den på fedtsugende papir
3. rens panden og steg brødternene i olie,
4. pres hvidløget og bland med lidt olie og hæld det over brødene, lige inden de er færdige, de skal være gyldne, drys med salt
5.  skær de øvrige ingredienser ud og anret dem i en tallerken/fad
6. anret med brødet, kyllingen og baconen.
7. stænk lidt olie og eddike hen over dressingen.



Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar