En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

28 juni 2012

Besøg på Restaurant DaClaudio


Forleden dag var jeg ude og spise med min Søster, Kusine og Tante. Vi valgte en italiensk restaurant på Frederiksberg (kbh) som hed DaClaudio.
Vi havde bestilt bord, men da vi kom havde tjenerne rigtig travlt, da der var mange gæster, vi kom ca. 10 min. før og fik henvist bord, men det var først på slaget dut, hvor vi havde bestilt bordet, at der kom en tjener med vand, brød og menukort. 
Pga deres travlhed, var det lidt svært at få deres opmærksomhed, men når vi først fik den, var de også smilende og venlige. 
De 3 andre valgte månedens menu. 
Jeg valgte selv fra kortet, men valgte den samme forret som de andre. 
Jeg glemte desværre at tage billedet af forretten, da vi var så sultne. Jeg måtte vente på min forret, da enten tjeneren eller køkkenet lavede en forkert forret. 
Vi startede med at få: 


Stegte kammuslinger og kæmperejer på bund af squash,
marineret i  syltet rosa peber og citron oliven olie dertil en lille salat med ruccola, gulerod og fennikel

 Både muslingerne og rejerne var stegt lige præcis som de skal, de var rigtig lækre, anretningen var fin og enkel, dog manglede der lidt mere smag fx fra citrus.

Til hovedret fik jeg:

Hjemmelavede tagliolini med , jomfruhummer haler, kæmperejer, cherrytomater og  broccoli

Billedet tager sig ikke ud fra den bedste side, men det var virkelig en lækker ret, pastaen var kogt perfekt og den var smagt rigtigt til. Jomfruhummerne var flækkede og stegt hele med skal, derfor fik man en hummergaffel, en skaldyrsknækker (nøddeknækker) og en vådserviet, som var nødvendig, da hummerne var stegt i saucen, og så var de meget våde, så eneste minus ved denne ret var at det var meget fedtet at sidde og spise på denne måde. Jeg ville nok have ønsket at de havde taget halerne ud af jomfruhummerne. men da kløerne var store med lidt kød i kan jeg godt forstå at de har serveret dem hele. 

Til dessert fik jeg:

Hjemmelavet tiramisu 

Denne dessert var simpelthen det lækreste, smagen og konsistensen var perfekt, det er næsten lige før at jeg ville komme igen, bare pga. denne dessert.


De andre fik denne dessert:

 Bavrese af melon hertil jordbær coulis og frugtsalat

Det var en melon fromage med jordbær coulis og myntesirup, frugtsalaten var æbler i tern med coulis.
Den var pænt anrettet med flotte farver, men må indrømme at denne dessert ikke lige var mig, det var lidt spøjst at spise en fromage med melon, så var glad for at jeg fik tiramisu. 

Anmeldelse:
Selvom de havde travlt var deres mad god og det er meget få steder hvor man kan få hjemmelavet pasta, så det er noget jeg vil anbefale at man prøver, eller vælger nogle af de andre autentiske italienske retter. De retter vi fik var store, vi fik som sagt 3 retter og var propmætte da vi gik derfra,
Vi benyttede os af den rabat vi kunne få via MenuCard og det gjorde bare at regningen var overskuelig. 
Så vil klart anbefale denne restaurant. 
DaClaudio ligger på Godthåbsvej 42, Frederiksberg.


Har du været på denne restaurant ?
Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar