En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

30 marts 2012

Zattar stegte kyllingelår

Spis disse lår som aftensmad eller kolde på madpakken, man kan sagtens bruge andre udskæringer

kyllinglår 2-3 pr. person (eller andre udskæringer)
olie
Zattar* ca. 3 tsk. til 2 lår
salt og peber

Krydr kyllingen med olie og krydderier og massér det godt ind i kyllingen,
derefter lægges det i et ildfast fad,
steges møre i ovnen ca. 30 min, ved 180 *c  tjek om saften er klar og ikke rødlig, ellers skal det have lidt længere.

* Zattar er en lebanesisk krydderblanding med timian, sesam, dild og koriander, den kan købes hos grønthandlere Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar