En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

18 marts 2012

Raw kakao smoothie fra chokolade festival

Da Jeg var på chokolade festival 2012 i februar måned, smagte jeg en Raw kakao smoothie, Den var meget kraftig i smagen og meget mættende.
Jeg er ikke særlig bekendt med Raw food og de specielle råvarer de bruger, så jeg var spændt på smagen, og blev glædeligt overrasket,
Gaia Trade Nordic som havde standen med raw produkter, var søde at give mig opskriften, så jeg kunne lave den derhjemme og ligge den her på min blog (har ikke lavet den selv endnu).
En del af ingredienserne er for mig ukendte, Men var heldig at Irina oplyste mig om 2 butikker i København.
Urtehuset på Gammel Kongevej og Sund fornuft på Østerbro, hvor jeg kan købe råvarerne.

Opskriften er på øjemål, så juster selv i smag.

Til ca. 2 personer

1 håndfuld goji-bær (gerne Tibetanske, da de er blødest og mest næringsrige - mærket Yutogh)
5 dl. vand
2 spsk. Lucuma pulver (Baobab pulver kan også bruges, til at give en cremet konsistens)
1 spsk. Maca pulver
2 spsk. Rå kakaopulver ( de anbefaler den fra Big Tree, da den med sikkerhed er rå)
knivspids vanilje
5 % chia-frø lagt i blød, disse er rige på omega 3, (ifølge fødevarestyrelsen, må man kun tilføje 5% af disse frø til en ret, så der må du lige selv regne dig frem.)

Blend det hele, så det bliver cremet.

Smagte du smoothien på chokolade festivallen ? og hvad syntes du om den ?


Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar