En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

14 februar 2012

Lakridsfestival Feb. 2012




Lørdag d. 11 februar var Jeg til Lakridsfestival, og sikke mange ting man kan få med lakrids.
Jeg havde købt en billet, der fungerede i 2 timer, Man startede med at få lidt information om hvad lakrids er og hvordan man udvinder den, derefter blev holdet delt op i 2, den ene halvdel kunne starte med at gå rundt til forhandlerne og snakke med dem om deres produkter og evt. købe lidt med hjem. det andet hold blev delt ud på 5-6 stationer/workshops, der omhandlede lidt forskelligt fx. hvordan laver man lakridser, hvordan man laver blomster i marcipan, hvordan man laver perfekt the, hvordan man laver en panna cota med lakrids, en station med kød og så den station jeg var tildelt, nemlig fiskestationen, hvor der skulle grilles kammuslinger, og grilles en form for lakridsknækbrød, kammuslingen blev serveret på en pure af smoked knoldselleri, som allerede var lavet, der var revet lakridsrod ud over, men det kunne man ikke smage, retten var udmærket, jeg ved ikke helt hvor meget jeg egentlig fik ud af disse workshops, da man ikke selv kunne vælge hvilken workshop man ville være med i, derudover ser jeg workshops som noget, hvor alle har mulighed for at deltage og få noget ud af det. jeg fik en smagsprøve og det var det, et par enkelte var med til at anrette !!!! tilgengæld fik vi en dejlig rød mousserende vin til "Rosa Regale 2010" den var virkelig god.
Inden man gik hjem, kunne man købe en goodiebag, ovenstående billede er ting der var i den goodiebag og ting jeg selv købte med hjem. 
Jeg købte blandt andet lakridssirup, bolcher, frysetørret hindbær fx til røde chokolade mandler, og 3 krydderiblandinger, den ene en five spice, Asani bahrat til dukkah og en rub, alle duftede rigtig lækkert. og jeg glæder mig til at skulle lave noget med det jeg har købt.  

Var du på lakridsfestival og hvad syntes du om arrangementet ?
Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar