En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

06 januar 2012

yoghurt blåbær is


Denne is blev serveret med chokoladebrownie til nytårsaften. isen er syrlig og passer perfekt til den søde kage, vil dog anbefale at man laver den lidt sødere, hvis man skal spise den uden tilbehør. Opskriften er fra min venindes kusine Rosa.

7 dl. yoghurt naturel
75 g friske blåbær eller frosne
½ spsk. honning
2 tsk. vaniljesukker
friske blåbær til pynt

Det hele blendes med en stavblender og hældes i en beholder, fryses, hvis isen er helt frossen, skal man helst tage isen ud ½-1 time før den skal serveres, da den er hård

Tip: Jeg har ikke prøves det endnu, men tænker at den måske kan fryses på ismaskine

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar