En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

13 januar 2012

Linsesuppe


Styrken i denne suppe er middel, men juster selv med karryen, hvidløg og chili, ligeledes med konsistensen, nogle ønsker den tyndere, så tilføjes suppen bare mere væske, efter den er blendet.

Giver ca. 3-4 portioner

1 løg, tern
2 gulerødder, tern
1 lille bagekartoffel, tern
1 dl røde linser
1 bouillon terning - høns/grøntsag
2 fed hvidløg, hakket
½ chili, hakket
1/4 tsk. karry, pulver
ca. 1 liter kogende vand
salt og peber
olie til stegning
steg løgene klare, tilsæt kartoffel, gulerod, hvidløg og chili. lad karryen stege lidt med, tilsæt derefter linserne og bouillonterning, hæld vand på så det dækker, kog det mørt ca. 15-20 min. blendes, tilbage på varmen, tilsæt evt. mere vand til ønsket konsistens, smag til. server med brød og evt. et drys dukkah

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar