En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

23 januar 2012

Lakse yoghurt curry


Dette er en form for curryret,  man kan ikke helt undgå at den skiller lidt pga. yoghurten. Jeg brugte 10 % yoghurt, Jeg ved ikke hvordan retten bliver, hvis man laver den på alm. naturel med mindre fedtprocenter, men forestiller mig, at den vil skille endnu mere. men godt smager den, hvis man kan lide fisk og yoghurt

Til 1 person

Trin 1:
1 stk. laks (ca. 150g) skæres i grove tern eller lad stykket forblive helt uden skind.
150-200g græsk yoghurt 10%
ca. 1 tsk. salt
2 tsk sukker
saft fra 1 skive citron
1 tsk. garam masala, pulverblanding
2 tsk. tandoori masala, pulverblanding
1 fed hvidløg


Trin 2:
1 løg, tynde skiver
½ chili, hakket
1 fed hvidløg
1 lille stk. frisk ingefær, hakket
1 tomat i tern
olie til stegning
evt. lidt vand
peber
2 spsk yoghurt

Yoghurt, citronsaft og krydderier blandes godt i en frysepose, tilsæt laksen, lad det marinere ca. 1 time (gerne længere)

I en lille gryde (helst tefal/slip let) steges løg bløde, må godt få farve, hvidløg, chili og ingefær tilsættes, lad det stege lidt med.
Tilsæt tomat, laks og yoghurtblandingen, lad det simre ca. 8-12 min. til laksen er færdig, tilsæt evt. lidt vand. smag til. inden servering røres forsigtigt lidt yoghurt i, det får saucen til at samle sig lidt.

Server med Ris og Raita Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar