En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

21 januar 2012

How to: Få din avocado moden i ovn eller......


Ja det er rigtig nok, Jeg troede også at det var noget vrøvl, men det kan lade sig gøre.
Jeg spiser altid avocadoer af sorten Hass, det er som regel også dem man køber i net, som er umodne. så det er dem opskriften er mærket på, måske skal de store, man køber enkeltvis have mere tid, men prøv dig frem.

Metoden i ovn ser jeg som en nødløsning, hvor man bare skal have modne avocadoer i en fart. den bliver blød og spiselig, men jeg ved ikke om nogle af de gode vitaminer går tabt. jeg vil anbefale at man kun bager dem, man skal bruge til samme dag.
Derudover vil jeg anbefale kun at bruge dem til fx. guacamole, hvor der tilsættes andet smag, for i en salat, på brød el. lign.  kommer den ikke til sin ret, da smagen ændres lidt ved at blive bagt.
Ellers er der metode 2, som jeg klart vil anbefale, hvis man er nogle dage forud..

Metode 1: i ovn

Varm din ovn op til 200 *c læg dine umodne avocadoer hele i et fad og stil dem i ovnen. bag i 10-15 min., de skal føles bløde, som rigtige modne avocadoer.
Lad dem køle helt af og brug dem til fx. guacamole

Metode 2: blandt andre frugter, tager ca. 2-4 dage
Få modne avocadoer på ca. 2-4 dage
Læg dine umodne avocadoer i en skål sammen med tomater, og de vil blive modne indenfor ca. 3-4 dage

har hørt at man også kan bruge bananer eller æbler  (har ikke afprøvet)
skal det gå lidt hurtigere, kan man komme avocadoer og en slags af ovenstående frugter i en papirspose, så går processen hurtigere.


som man kan se på nedenstående billede, ændrer skallen farve i ovnen, men det gør jo ikke noget, den skal jo ikke spises.

Har du erfaring med at modne avocadoer?
Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar