En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

11 december 2011

Kokosmakroner m/uden nougat


Forleden dag fik jeg en decembergave af en god veninde, hun havde bagt kokosmakroner og de var virkelig gode og saftige. Så da de var spist op, blev jeg simpelthen nødt til at få opskriften, så jeg kunne lave nogle flere. Jeg har dog kommet en klump nougat indeni i nogle af dem. de smagte rigtig godt og var saftige, men må indrømme at min venindes makroner havde et pænere udseende. så hold virkelig øje med dem, og pas på varmen i ovnen.

af en portion fik jeg ca. 20 små uden nougat og 7 store med nougat.

100 g marcipan, fint revet
150g sukker
150g kokosmel
3 små æg
revet skal og saft af en ½ økologisk citron.
7 små terninger nougat.
chokolade til pynt.

Det hele piskes sammen til en ensartet masse undtagen nougat.
Kom massen i en sprøjtepose uden tyl. og sprøjt ud i toppe,
dem med nougat sprøjter man lidt ud som bund, lægger en terning nougat og sprøjter lidt mere kokosmasse udover, måske skal de lige rettes til, med en fugtig hånd.

Bages i ca. 8-15 min. indtil de er gyldne. ved 180*c

Når kagerne er afkølet, dyppes bunden i lidt smeltet chokolade, læg toppen ned, så chokoladen kan størkne i bunden. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar