En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

22 december 2011

A - Lakridser med chokolade


Jeg er vild med Johan Bülows chokolade-lakridskugler, så det måtte jeg simpelthen bare prøve, efter jeg har set hos Hanne K´s verden at hun selv lavede dem.

Det er super nemt. Hanne brugte finsk lakrids som hun klipper ud til passende stykker, men jeg havde tilfældigvis noget rigtig Bülows lakrids liggende både med chili og alm. sød lakrids, så dem prøvede jeg at dyppe i chokolade og dryssede tilsidst med lakridspulver.

Finsk lakrids el. Bülows lakridser (blød lakrids)
God semi mørk chokolade
lakridsekstrakt pulver

Smelt chokoladen over vandbad, klip lakridserne i ønsket størrelse, og dyp dem enkeltvis ned i chokoladen. tag dem op med en gaffel, gerne en konditorgaffel, som kun har 2 tænger. prøv at ryste det værste chokolade af, ned i skålen igen, læg dem på bagepapir, lad dem tørre et øjeblik, drys derefter med lakridspulver, lad dem tørre helt, derefter kan de kommes i en beholder.

Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar