En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

14 november 2011

Spaghetti med bacon og cherrytomater


Denne ret er super hurtig at lave hvis man har travlt, derudover smager den også godt kold, så man kan tage rester med i madpakken.

Til 1-1½ person, tager ca. 15-20 min. 

100-150 g (fuldkorns) spaghetti
50 g bacon gerne i tern
2 fed hvidløg, revet/presset
2 forårsløg (både det hvide og top - skæres hver for sig) eller 1 alm. løg
8-10 cherrytomater
salt/peber
olivenolie

Sæt vand over til pastaen, og kog som der står på pakken.
Rist baconen på en pande, tilsæt det hvide og lysegrønne fra forårsløg i tern/skiver. evt. lidt olie, tilsæt hvidløget, lad det stege med uden at få farve.
Tilsæt cherrytomater, som er skåret i kvarte, lad dem stege med, så de afgiver væde, smag til med salt og peber.
Når pastaen er kogt færdigt, føres den over i bacon-tomat blandingen, det er ok der hænger lidt vand ved, så kommer der lidt væde/sauce med i retten. bland det hele, tilsæt fintsnittet forårstoppe (grønne) smag til igen. stænk evt. med lidt god olivenolie, hvis man kan lide det (kan udelades)
server med en grøn salat og evt. brød

Tip: man kan sagtens tilsætte flere grøntsager og chili hvis man vil, men retten er lavet ud fra at man ikke har så meget i køleskabet. Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar