En blog om kærlighed til hjemmelavet mad og gode råvarer.
Jeg håber du kan blive inspireret af mine opskrifter og det vil kun glæde mig,
hvis du finder min blog interessant til at blive fast læser.
Feedback på mine opskrifter/ indlæg er mere end velkommen.
God fornøjelse.

18 november 2011

Fusili bolognese med grøntsager


Til 3-4 personer

400-600 g (Fuldkorn) Pastaskruer
500 g Hakket oksekød
2 løg, hakket
3 fed hvidløg, presset
1 chili, finthakket
2 gulerødder, medium, tern
1 peberfrugt, tern
5 champignoner, tern
1 ds. flåede hakkede tomater eller 1 ds. tomatpuré 140g
Salt, Peber, Sukker
Oregno, frisk eller tørt
Paprika
Evt. lidt vand
Parmesan el. lign. hård ost, frisk revet

Kog pastaen efter henvisningen på pakken
Sauter løg af i en gryde sammen med hvidløg og chili, brun kødet af, hvis du bruger tomatpuré tilsættes det nu og steger med, dette gøres for at få noget af syren væk, tilsæt grøntsagerne og krydderierne, sukkeret er med til at fremhæve tomatsmagen. hvis du bruger flåede tomater tilsættes de nu. tilsæt evt. lidt vand og lad sovsen simre i ca. 20 min. gerne længere, smag den til.

Serveres med frisk revet parmesan og en grøn salat.

Tip: Det kan virkelig anbefales selv at rive sin ost. Parmesan som allerede er revet, er meget tit skorperne der er revet og altså ikke det gode fra osten.


Print Friendly and PDF

Ingen kommentarer:

Send en kommentar